Welkom gast! Aanmelden Registreren

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
start/stop gameservers vanuit php
(14-05-2018, 13:21)мυѕтαcнe schreef:
(14-05-2018, 12:08)smeggle schreef: Probeer dan het volgende :

PHP-code:
exec('shutdown -f -t 0 -r'); 

-f = stop alle applicaties
-t xxx = aantal seconden voor de operatie
-r = reboot computer
-c = een bericht displayen, maar is niet persee nodig.
Hij vraagt niet om een PC af te sluiten maar hoe die een .bat file runt vanuit PHP.

Hij wilt servers afsluiten en herstarten met PHP, lijkt mij onhandig met een bat file terwijl je het simpel in een shell kan doen :/

Reageer
(14-05-2018, 13:50)smeggle schreef:
(14-05-2018, 13:21)мυѕтαcнe schreef:
(14-05-2018, 12:08)smeggle schreef: Probeer dan het volgende :

PHP-code:
exec('shutdown -f -t 0 -r'); 

-f = stop alle applicaties
-t xxx = aantal seconden voor de operatie
-r = reboot computer
-c = een bericht displayen, maar is niet persee nodig.
Hij vraagt niet om een PC af te sluiten maar hoe die een .bat file runt vanuit PHP.

Hij wilt servers afsluiten en herstarten met PHP, lijkt mij onhandig met een bat file terwijl je het simpel in een shell kan doen :/

t probleem is dat de server moet worden gestart met bat files, maar dat niet het hele systeem moet rebooten, puur omdat hier meerdere servers en sites op draaien.
[Afbeelding: giphy.gif]

Reageer
(14-05-2018, 15:54)JustinR schreef:
(14-05-2018, 13:50)smeggle schreef:
(14-05-2018, 13:21)мυѕтαcнe schreef: Hij vraagt niet om een PC af te sluiten maar hoe die een .bat file runt vanuit PHP.

t probleem is dat de server moet worden gestart met bat files, maar dat niet het hele systeem moet rebooten, puur omdat hier meerdere servers en sites op draaien.

Dus je wilt een specifieke server laten rebooten?

Je kan dit gewoon in een batch file plaatsen en deze openen met php:

PHP-code:
shutdown –m \\computernaam –r // in je .batch

-lLog uit van de server

-sServer stoppen

-rServer herstarten

-\\computernaamRemote server stoppen

-fDwing alle programma's af te sluiten 

Reageer
(14-05-2018, 16:05)smeggle schreef:
(14-05-2018, 15:54)JustinR schreef:
(14-05-2018, 13:50)smeggle schreef: Hij wilt servers afsluiten en herstarten met PHP, lijkt mij onhandig met een bat file terwijl je het simpel in een shell kan doen :/

Dus je wilt een specifieke server laten rebooten?

Je kan dit gewoon in een batch file plaatsen en deze openen met php:

PHP-code:
shutdown –m \\computernaam –r // in je .batch

-lLog uit van de server

-sServer stoppen

-rServer herstarten

-\\computernaamRemote server stoppen

-fDwing alle programma's af te sluiten 

een specefieke game server, dus als ik een miinecraft server heb, die je opstart met een run.bat bestand wil ik die server kunnen afsluiten, herstarten en kunnen opstarten. Dus niet de machine waar de game en apache servers op lopen, maar 1 specifieke game server. dus stel je hebt minecraft 1 minecraft 2 en minecraft 3 dan wil ik voor alle 3 een webpage, en dan moet je dus puur alleen je eigen minecraft server kunnen afsluiten. Dit omdat anders iedereen steeds via teamviewer moet, en ik daar wat moe van word.
[Afbeelding: giphy.gif]

Reageer

Leden die dit momenteel bekijken: 1 gast(en)