Welkom gast! Aanmelden Registreren

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Webbrowsers: Welke is het snelst en het best?
Webbrowsers: Welke is het snelst en best?
Vroeger bestond er slechts een webbrowser: WorldWideWeb. Deze webbrowser werd in het jaar 1990 uitgevonden door Tim Berners-Lee. Tegenwoordig is dit wel anders: Er zijn meerdere webbrowsers die allemaal beweren dat ze goed zijn. Toch zijn er duidelijke verschillen.

De bekendste browsers

Internet Explorer
Google Chrome
Mozilla Firefox
Safari
Opera

Internet Explorer
Internet Explorer gaat al een tijdje mee. Momenteel is Internet Explorer 9 de nieuwste versie, deze kwam in 2012 uit. De eerste versie zag het licht in 1995 en was nog erg beperkt. Internet Explorer is momenteel de meest gebruikte webbrowser ter wereld.

Voordelen

Elk tabblad heeft zijn eigen proces. Als er een tabblad crasht dan blijven de andere werken waardoor er geen verlies van gegevens is.
Internet Explorer herkend gevaarlijke sites. Deze beveiliging is soms iets te overdreven: Internet Explorer geeft vaak valse waarschuwingen.

Nadelen

Internet Explorer is niet de snelste webbrowser.
Tabbladen zijn soms erg sloom en herladen niet automatisch.

Google Chrome
Chrome is de nieuwe webbrowser van Google. Google Chrome kwam in 2008 uit en werd vooral aan de markt gebracht door advertenties. Google Chrome is tot vooralsnog de snelste browser. Door de vernieuwde interface ziet alles er nogal kaal uit.

Voordelen

Je kan onzichtbaar Internetten, het is niet mogelijk om de activiteiten van de gebruiker te registreren door een verbeterde beveiliging.
Google Chrome heeft een sterke beveiliging die maar weinig valse waarschuwingen geeft. Hierdoor worden de rotte peren er gemakkelijker uitgehaald.

Nadelen

Wachtwoorden zijn gemakkelijk in te zien.
Favorieten en geschiedenis zijn moeilijk in te zien.

Mozilla Firefox
Firefox bestaat al een behoorlijke tijd en is een grote concurrent van Internet Explorer. Alhoewel Internet Explorer al langer bestaat heeft ook Firefox een grote hoeveelheid gebruikers.

Voordelen

De wachtwoorden worden extra goed beveiligd. Ook is de beveiliging tegen gevaarlijke websites erg goed. Voordat je een website opent via Google is het mogelijk om te lezen wat de risico’s zijn.
Firefox is redelijk snel. Google Chrome is een fractie sneller maar Firefox is stukken sneller dan Internet Explorer.

Nadelen

Standaard is het niet mogelijk om onzichtbaar te Internetten.
Firefox maakt geen gebruik van aparte processen per tabblad waardoor het geheel gemakkelijker crasht.

Safari
Safari is de webbrowser van Apple. Deze webbrowser wordt vaak meegeleverd met het Apple besturingssysteem.

Voordelen

Met Safari kan je onzichtbaar Internetten.
Tabbladen worden heropend in een apart venster.

Nadelen

Bij Safari worden geen aparte processen gebruikt waardoor het geheel gemakkelijk crasht.
Safari is maar matig beveiligd tegen ongewenste programma’s.

Opera
Opera is een niet heel erg bekende webbrowser die vooral door consoles wordt gebruikt. Zo is Opera de webbrowser voor de populaire spelcomputer van Nintendo, de Nintendo Wii.

Voordelen

Wachtwoorden zijn gemakkelijk te beheren.
Goede beveiliging tegen ongewenste programma’s.

Nadelen

Heeft geen mogelijkheid tot onzichtbaar Internetten.
Geen apart proces per tabblad waardoor gegevens gemakkelijker verloren gaan.

De snelste?
Snelheid, van snel naar langzaam:

Google Chrome
Mozilla Firefox
Opera
Internet Explorer
Safari

Credits:
Warner., voor het opzoeken en het posten.
Infonu.nl, voor het maken.

Opera web-browser is het best.. staat op mijn servers Bigsmile.

Trukker1998. Old but not forgotten.

Iedereen zijn eigen mening

Waarom staat BuddyBrowser er niet bij? Sneller dan IE xd

IE op windows 7 is redelijk snel ?
Dus naar mijn mening niet de sloomste.
Ik vindt FireFox en Chrome toch da bomb.

Ach, ik heb deze tutorial niet gemaakt dus jullie mogen kritiek hebben maar ik ga niks veranderen. IE is op Windows 7 inderdaad niet traag!

Op Vista in IE super SLOOM.
Google chrome super snel.
Mede-oprichter RetroNet anno 2013.

Ik heb Google chrome op vista; SUPERSLOOM!
ff op windows 7 geprobeert; OMG!? 0sec totdat hij op browser is, En 0 sec totdat hij op pagina is, DUS NOOIT VERTRAGING ;D

Google Chrome is me friend

Licht het aan mij? Of moet ik een nieuwe bril bestellen?
Even je berichtje :

Internet Explorer
Internet Explorer gaat al een tijdje mee. Momenteel is Internet Explorer "8" de nieuwste versie, deze kwam in 2009 uit. De eerste versie zag het licht in 1995 en was nog erg beperkt. Internet Explorer is momenteel de meest gebruikte webbrowser ter wereld.

8 is de nieuwste? Ik dacht van 9.
Misschien zou dit komen omdat je even snel hebt gekopieerd en geplakt hebt.
Gebeurt mij ook vaak. maar verander het even.

Leden die dit momenteel bekijken: 1 gast(en)