Welkom gast! Aanmelden Registreren

Peiling: Wat vind jij van dit bericht?
Goed
66.67%
4 66.67%
Niet goed
16.67%
1 16.67%
Geen mening
16.67%
1 16.67%
Totaal aantal stemmen: 6 100%
* U hebt op deze optie gestemd. [Resultaten weergeven]

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Virussen, phishing... Voorkomen is beter dan genezen!

Heey,

Ruim 90% van de mensen op de hele wereld gebruikt, het internet. Het internet heeft tal van voordelen, zoals de Social Media, snel dingen opzoeken maar er zijn ook genoeg gevaren zoals virussen en phishing.

Je zal je misschien afvragen waarom mensen virussen maken, dit doen ze meestal om "persoonlijke gegevens" van andere mensen te stelen. Zelfs de overheid maakt virussen om bijvoorbeeld informatie te krijgen over kernwapentechniek in Iran, helaas zijn wij "de gewone gebruiker" hier ook de dupe van. Het is daarom belangrijk dat je je computer up-to-date houd, door hem bijvoorbeeld te updaten.

Enkele basis eisen waar een Windows computer aan moet voldoen:

• Antivirus programma
  • Firewall
  • Windows Update
Er zijn genoeg gratis antivirus programma's zoals Alleen geregistreerde leden kunnen deze link zien. Registreer of log in om te bekijken. of Alleen geregistreerde leden kunnen deze link zien. Registreer of log in om te bekijken. . Je kan natuurlijk ook voor een betaalde antivirus programma gaan.
Als je Windows Vista, 7 of 8 gebruikt kan je de ingebouwde firewall van Windows gebruiken, bij Windows XP word er aangeraden om een firewall van derden te gebruiken.
Wanneer je Windows 8 gebruikt wil ik je even op het volgende wijzen, Engelstalig:
Spoiler Alleen geregistreerde leden kunnen deze link zien. Registreer of log in om te bekijken.

In elke software zitten gaten, deze worden door Microsoft bijvoorbeeld maandelijks gedicht door updates - wees er zeker van dat je deze installeert - natuurlijk moet je ook je browser, spelletjes etc altijd up-to-date houden, wil je graag weten of een bepaald programma een update heeft gehad dan kan je ook op Alleen geregistreerde leden kunnen deze link zien. Registreer of log in om te bekijken. website kijken.

Ik heb toch een virus?!
Als je een virus hebt is dit altijd erg vervelend, vooral als je computer niet meer bruikbaar is. Ik volg zelf een training om een computervirus op een professionele manier te verwijderen, mocht je toch een virus hebben? Dan kan je hem laten verwijderen op Alleen geregistreerde leden kunnen deze link zien. Registreer of log in om te bekijken. , hier zal je worden geholpen door getrainde mensen - ik volg hier de training ook - en weet dus ook wat je kan doorstaan tijdens de hulp.

Voorkomen is altijd beter dan genezen.

Het kan zijn dat je vragen hebt, bijvoorbeeld over de training die ik volg of over een bepaald antivirus programma. Wees niet bang, ik bijt niet!

Ik wens iedereen héél veel veilig internet plezier!

De website van Geeks to Go is Internationaal, je moet dus een beetje Engels spreken als je je daar registeert. Deze website mag worden gepost met toestemming van Snorlex.

Vind je het goed? Klik dan even op het Heart! Bedankt!

Groet,
UNITE - Malware Removal Expert Trainee
Ik speel geen retros; security advisor.

Leuke handleiding! Happysmile
Hoe het komt dat mensen virussen op hun computers krijgen is omdat ze dus oerdom zijn en op alles klikken wat ze zien.

kippetje

dankje Bigsmile.

(18-11-2012, 20:36)Æ’astâ„¢ schreef: Leuke handleiding! Happysmile
Hoe het komt dat mensen virussen op hun computers krijgen is omdat ze dus oerdom zijn en op alles klikken wat ze zien.
Het kan ook komen als je een bepaalde website bezoekt hoor. De site van de telegraaf heeft poos geleden ook naar Malware gelinkt.
(18-11-2012, 20:39)trukker1998 schreef: dankje Bigsmile.
You're welcome, Quote is weer back met tuts!

Bedankt, maat Happysmile

(18-11-2012, 21:05)Warner. schreef: Bedankt, maat Happysmile

Graag gedaan hoor.

Dankjewel voor de handleiding.

(19-11-2012, 08:01)Derp. schreef: Dankjewel voor de handleiding.

Graag gedaan, moet ik vaker zo iets maken?

(19-11-2012, 08:06)Quote schreef:
(19-11-2012, 08:01)Derp. schreef: Dankjewel voor de handleiding.

Graag gedaan, moet ik vaker zo iets maken?
Jaah sws!

Bedankt, zeer helpvol.

Leden die dit momenteel bekijken: 1 gast(en)