Welkom gast! Aanmelden Registreren

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Subdomein op vps server

Beste retronetter,

ik zou graag willen weten als het mogelijk is om een sub domein op een vps te zetten. dit omdat ik een habbo retro hotel heb maar ook graag sub domeinen wil hebben zoals een demo.stroophotel.nl of fanpagina.stroophotel.nl 

ik heb een Windows vps server 2016 zonder plesk. en de domein naam is direct gekoppeld aan de server er zit dus geen hostingpakket tussen!

daarnaast is ook mijn vraag kan ik een mail systeem op zetten in de vps server dat mensen me ook kunnen mailen bijv. naar [email protected] en ik ook gewoon via me telefoon kan terug reageren?

en als laatste ik krijg het maar niet voor elkaar om de iis aan de praat te krijgen ik werk op dit moment met xampp en zou dus ook graag willen overstappen naar iis

ik hoor het graag

P.s. het gaat om de domeinnaam: Stroophotel.nl  GentlelaughTounge

Citaat:Alleen geregistreerde leden kunnen deze link zien. Registreer of log in om te bekijken.   | Alleen geregistreerde leden kunnen deze link zien. Registreer of log in om te bekijken.  | Alleen geregistreerde leden kunnen deze link zien. Registreer of log in om te bekijken.
Discord: nbstreaming#1402
Email: [email protected]

Reageer
Via IIS kan je subdomeinen maken.

Reageer
(24-08-2018, 11:03)Gladiator schreef: Via IIS kan je subdomeinen maken.

Hoe ik zoek dat al een poosje

[Afbeelding: t95585k.png]
Hotel Manager
Alleen geregistreerde leden kunnen deze link zien. Registreer of log in om te bekijken.
Discord : RankzorGaming#8926

Reageer
(24-08-2018, 11:48)RankzorGaming schreef: Alleen geregistreerde leden kunnen deze link zien. Registreer of log in om te bekijken. Misschien helpt dit je erbij.

Reageer
over de mail server moet je rekening houden dat je ip adres mogelijk op spamlijsten is geblokkeerd. dit heb ik zelf een keer mee gemaakt door het op te lossen heb ik uit eindelijke zelf een eigen ip adres moeten huren
Eigenaar & Hotel Manager Alleen geregistreerde leden kunnen deze link zien. Registreer of log in om te bekijken.
Eigenaar & beheerder van play.lgn.yt (minecraft)

Discord: slaapkopamy#4202
Website (niet af): Alleen geregistreerde leden kunnen deze link zien. Registreer of log in om te bekijken.

Reageer

gebruik eens een echte webserver ipv xampp Sad het is niet gemaakt voor productie

dan pas kan je makkelijk subdomeinen maken adhv vhosts

Dit bericht is geliked door:
  • Scanda (24-08-2018)

Reageer

Voeg dit toe in .htaccess file;

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^subdomain\.domain\.com$
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/subdomain/
RewriteRule (.*) /subdomain/$1

(Let op! er hoeft maar één x RewriteEngine On in het document te staan. Happysmile)

Reageer
(24-08-2018, 19:34)iFrank schreef: Voeg dit toe in .htaccess file;

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^subdomain\.domain\.com$
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/subdomain/
RewriteRule (.*) /subdomain/$1

(Let op! er hoeft maar één x RewriteEngine On in het document te staan. Happysmile)
ik heb het geprobeerd maar ik krijg het niet werkend.
Citaat:Alleen geregistreerde leden kunnen deze link zien. Registreer of log in om te bekijken.   | Alleen geregistreerde leden kunnen deze link zien. Registreer of log in om te bekijken.  | Alleen geregistreerde leden kunnen deze link zien. Registreer of log in om te bekijken.
Discord: nbstreaming#1402
Email: [email protected]

Reageer

Leden die dit momenteel bekijken: 1 gast(en)