Welkom gast! Aanmelden Registreren

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Noob Friendly]SWF meubels coderen[Uitgebreid]
Inleiding:

Omdat veel mensen mij vragen of ik hun customs voor ze wil maken, heb ik besloten om een tutorial te plaatsen, zodat iedereen dit kan. Dit is het basis principe, en de makkelijkste manier. Gewoon een troon een ander kleurtje geven. Als je dit eenmaal weet kan je het verder zelf uitzoeken en experimenteren met verschillende andere meubels.

Sothink SWF Decompiler: Alleen geregistreerde leden kunnen deze link zien. Registreer of log in om te bekijken.
HxD Editor: Alleen geregistreerde leden kunnen deze link zien. Registreer of log in om te bekijken.

Deel 1: Downloaden

Download alle bovenstaande downloads. Zorg dat de inhoud van de WinRAR bestanden in dezelfde map staan, anders kunnen de programma's niet werken.

De SWF Decompiler gebruiken we voor het vervangen van de plaatjes binnen in een .SWF bestand. Die .SWF bestanden zijn de meubels en je vind ze

in je hof_furni map.
De HxD Editor gebruiken we om de codes van een .SWF bestand te veranderen. Zorg dat een naam van een .SWF bestand ten alle tijde even lang

blijft, totdat je weet hoe je dit moet veranderen. (Hier ga ik verder niet op in). Throne.SWF wordt dus bijvoorbeeld Rhrone.SWF.
De Habbo SWF Code Generator is gewoon een handigheidje. Dit hoeft niet persé gebruikt te worden, maar het maakt het een stuk makkelijker. Dit programmaatje wordt gebruikt om de SQL te maken.

Deel 2: Een eerste kijkje in een .SWF bestand

2.1: Open de SWF Decompiler. Rechts zie je de zogenaamde "Explorer". Zoek throne.SWF op en klik erop. Nu verschijnt hij rechts in de

decompiler.
Spoiler (Weergeven)
2.2: Klik nu op het plusje voor de throne.SWF. De mappen "Image", "Frame", "Action" en "Misc Tags" verschijnen. We hebben alleen het

mapje "Image" nodig. Klik op het plusje ervoor.
Spoiler (Weergeven)
2.3: 11 Plaatjes komen er te staan. Als je op ze klikt, zie je dat het delen van de troon zijn. Vink de plaatje aan die je wilt

veranderen. Image 2 en 7 zijn zwarte vlekken. Dit zijn de schaduwvlekken die onder de troon komen als je hem in je kamer zet. Deze hoef je

niet te veranderen.
Spoiler (Weergeven)
2.4: Klik op de knop "Export Resources", om de plaatjes uit het .SWF bestand te halen.
Spoiler (Weergeven)
2.5: Er verschijnt een scherm, waarmee je kan aangeven waar je de plaatjes wilt hebben. In mijn geval wil ik het op mijn bureaublad.

Als je het goede "pad" hebt ingevuld, klik je op "OK".
Spoiler (Weergeven)
2.6: Het volgende scherm laat zien dat het gelukt is.
Spoiler (Weergeven)
2.7: Klik op "Open the folder". Een map verschijnt nu waarin alle plaatjes staan.
Spoiler (Weergeven)
2.8: Verander nu alle plaatjes in Photoshop, GIMP, Paint.net, etc. Zorg dat het plaatje transparant blijft, verander de plaatjes dus

niet in Paint. Hier kan ik jullie niet mee helpen. Ik verander ze in mijn tutorial ook niet, want daar ben ik te lui voor. ;-)
2.9: Nadat je alles mooi veranderd hebt, gaan we terug naar de SWF Decompiler. Klik op "image 1", en daarna op "Edit".
Spoiler (Weergeven)
2.10: Het volgende schermpje verschijnt
Spoiler (Weergeven)
Klik op het mapje rechts [Afbeelding: mcx742.png]. Een scherm verschijnt, waar je je mappen kan zien. Zoek de map met de

plaatjes die je veranderd hebt, selecteer image 1, en klik op "Openen" [Afbeelding: 1z14ltj.png] (Of "Open" op een

engelstalige computer.)
2.11:Doe dit bij alle plaatjes. Je kan zien dat ze veranderd wordt, doordat er een * achter de naam komt te staan. (Dit wijst vanzelf.)
2.12: Nadat je alle plaatjes vervangen hebt, klik je op de knop "Save as".
Spoiler (Weergeven)
2.13: Het volgende schermpje verschijnt
Spoiler (Weergeven)
Zorg dat je nieuwe naam evenveel letter houdt als de letters van de originele bestandsnaam. Dus throne wordt shrone ofzoiets. Het blijft dus 6

letters hebben.

Het SWF gedeelte is nu klaar. Op naar de HxD Editor

Deel 3: Hxd'en

Dit deel is zo gebeurd. Ongeveer 20 seconden, of zelfs minder, werk.

3.1: Open HxD Editor

3.2:Klik op "File", rechtsboven, en dan op "Open..."

3.3: Selecteer nu je eigen .SWF bestand, en open het. Dit ziet er zo uit:
Spoiler (Weergeven)

3.4:Klik nu op Ctrl+H, en vul het in zoals op het plaatje:
Spoiler (Weergeven)

Klik bij "Search direction" op het rondje van "All", klik daarna op "Replace all".

3.5: Klik nu op Ctrl+S, en je shrone.swf is gesaved.

Gefeliciteerd. Je weet nu hoe je customs moet maken. Je moet nu nog wel de sql maken, maar daar post ik later wel een tutorial over.

Ik hoop dat ik jullie hiermee een eind op weg heb geholpen. Vragen? Die kan je altijd stellen. Via PB, of als reactie op deze tutorial.

Met vriendelijk groet,

Galago aka Eran

Dit bericht is geliked door:
  • Leetinkoop (31-05-2017)

Reageer

Geweldige tut, zo heb ik t ook geleerd Happysmile

Reageer
Leuk tutteke die ga ik gebruiken voor ander meubel haha thezonestop aka Nel

Reageer
Very nice TuT.
Past is a word with a meaning

Reageer
(10-11-2012, 19:02)Locoz schreef: Very nice TuT.
(10-11-2012, 12:33)Warner. schreef: Geweldige tut, zo heb ik t ook geleerd Happysmile
Like als je het leuk vind. Wink

Reageer
nice ! =) =) ! *15 tekens*

Reageer
Wie kan me helpen ik heb een meubi gemaakt en in me hotel gezet maar nu laad hij de foto zeg maar niet er komt een zwar blokje .
Kan iemand dit voor me fixen ?

Reageer
(06-12-2012, 02:21)nickyvh schreef: Wie kan me helpen ik heb een meubi gemaakt en in me hotel gezet maar nu laad hij de foto zeg maar niet er komt een zwar blokje .
Kan iemand dit voor me fixen ?
chache legen!

Reageer
Is dit de cracked versie? van flash decompiler?
[Afbeelding: RetronetSignature.png]

Reageer
(15-12-2012, 16:35)Rembak09 schreef: Is dit de creacked versie? van flash decompiler?
Ja, cracked en portable. Overigens veel fijner te gebruiken als Trillix.

Reageer

Leden die dit momenteel bekijken: 1 gast(en)