Welkom gast! Aanmelden Registreren

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuwe telefoon
(12-02-2018, 11:32)Gedaante schreef: Je wil dus misschien overstappen van de iPhone 7 naar de Galaxy s8. Ondanks dat ik geen fan van Apple ben begrijp ik niet helemaal waarom je hem weg zou doen. Hij werkt lijkt mij nog perfect.

Het komt een beetje bij me over alsof geld geen rol speelt, in dat geval zal ik als ik jou was gewoon wachten tot de Galaxy s9 uitkomt en deze kopen.

Nee, geld speelt zeker een rol en de S9 wordt hoe dan ook geen optie... hij is gewoon aan vervanging toe met name de accu, oplaad dingetje en camera werken niet meer optimaal... en als ik dat allemaal laat repareren kom ik op €312 euro uit dus ja...
Het recept voor een mooie dag is een stralende lach. :-)

Reageer
(12-02-2018, 16:18)BubbleJuice schreef:
(12-02-2018, 11:32)Gedaante schreef: Je wil dus misschien overstappen van de iPhone 7 naar de Galaxy s8. Ondanks dat ik geen fan van Apple ben begrijp ik niet helemaal waarom je hem weg zou doen. Hij werkt lijkt mij nog perfect.

Het komt een beetje bij me over alsof geld geen rol speelt, in dat geval zal ik als ik jou was gewoon wachten tot de Galaxy s9 uitkomt en deze kopen.

Nee, geld speelt zeker een rol en de S9 wordt hoe dan ook geen optie... hij is gewoon aan vervanging toe met name de accu, oplaad dingetje en camera werken niet meer optimaal... en als ik dat allemaal laat repareren kom ik op €312 euro uit dus ja...
het ligt er ook aan waarvoor je hem wilt gebruiken. zelf vind ik apple overdreven duur voor zulke kut kwaliteit. al helemaal aangezien ze expres de telefoon slomer maken, 3,5mm audiojack weghalen en agresief zijn als het gaat om updates en externe dingen instaleren zoals apps en muziek. Met android ben je hier veel vrijer in, (behalve bij sommige merken met de 3,5mm audio jack)

kort: beter kan je voor android gaan, aangezien apple veel duurder is dan nog waard is

Reageer
S8 is een goede telefoon zou meteen de overstap maken. Heb zelf de Note8

CrackingMafia
[Afbeelding: giphy.gif]

Reageer
(12-02-2018, 10:17)Aardbol schreef:
(11-02-2018, 22:01)Riffi schreef: Dit was ook mijn plan om mijn telefoon 'swich' te doen. Maar ik houd het liever bij de iPhone.

Redenen hiervan zijn ook dat malware gericht zijn op Android toestellen dan bij Apple zelf. Ook is de camera beter dan bij een Android toestel.

Ligt er aan welk Samsung toestel je neemt. Ik heb zelf een Samsung met een 13 megapixel camera, de S8 heeft 12 megapixel en de iPhone 7 heeft ook 12 megapixel.

Dus als je naar de camera kijkt maakt het geen verschil.

Het gaat er toch ook om welke hardware en besturingssysteem sneller is? Naar gezochte informatie vond ik dat iPhone een meer gebruikersvriendelijker interface heeft.

Reageer
(12-02-2018, 23:04)Riffi schreef:
(11-02-2018, 22:01)Riffi schreef: Dit was ook mijn plan om mijn telefoon 'swich' te doen. Maar ik houd het liever bij de iPhone.

Redenen hiervan zijn ook dat malware gericht zijn op Android toestellen dan bij Apple zelf. Ook is de camera beter dan bij een Android toestel.

Ligt er aan welk Samsung toestel je neemt. Ik heb zelf een Samsung met een 13 megapixel camera, de S8 heeft 12 megapixel en de iPhone 7 heeft ook 12 megapixel.

Het gaat er toch ook om welke hardware en besturingssysteem sneller is? Naar gezochte informatie vond ik dat iPhone een meer gebruikersvriendelijker interface heeft.

Ik had het alleen over jouw reactie waar jij alleen over de camera praat.

Reageer
(12-02-2018, 23:05)Aardbol schreef:
(12-02-2018, 23:04)Riffi schreef:
(12-02-2018, 10:17)Aardbol schreef: Ligt er aan welk Samsung toestel je neemt. Ik heb zelf een Samsung met een 13 megapixel camera, de S8 heeft 12 megapixel en de iPhone 7 heeft ook 12 megapixel.

Ik had het alleen over jouw reactie waar jij alleen over de camera praat.

Maar jij reageert op mijn reactie, dus ik verwacht dat jij hier ook op reageert.

Reageer

Dus, omdat beide iPhones een 12 megapixel camera hebben maakt dat volgens jou geen verschil?
Bij een camera draait het niet alleen om het aantal megapixels.

Om je even een overzicht te geven:
  • Apple is het enigste bedrijf die softwarewijs enorm veel tijd in de camera steekt.
  • Apple heeft hun JPEG extensie kunnen tweaken: ruisonderdrukking en algoritmes die de foto verscherpen (onthoud dat dit allemaal softwarewijs is en dat Samsung e.d. bedrijven dit niet doen).
  • De kwaliteit v.d. lens speelt een zeer grote rol.
  • Apple staat er voor gekend dat ze de beste ISPs produceren (Image Signal Processors,, het brein achter de camera).
Om alle theorie even bij elkaar te leggen en naar feiten te kijken:
  • Tot anderhalf jaar geleden hadden iPhones vrijwel de beste camera die je kon krijgen in een smartphone.
  • De Samsung Galaxy Note 8 heeft momenteel de beste camera qua scherpte wanneer je zoomed, score van 98/100 tegen de iPhone X die 97/100 haalt, alle andere smartphones vallen onder de 85/100.
  • De 2 smartphones met de beste camera's (op alle vlakken) zijn momenteel de iPhone X en Google Pixel 2.
  • Apple gebruikt Sony camera-sensoren (d.w.z. dat Sony de camera voor de iPhones maakt), Sony is vernoemd tot de beste fabrikant van camera-sensoren, wat Apple ook direct een grote stap vooruit zet in deze categorie. + het feit die ik eerder vernoemde; Apple -> iOS heeft dé beste camerasoftware (+ISP) die er is.

Om verder antwoord te geven op de auteur zijn vraag, ik zou de iPhone 7 houden of als het mogelijk is overschakelen naar een iPhone X. Reden is zeer simpel, eens Apple, altijd Apple. Overschakelen naar Samsung wanneer je van een iPhone komt is énorm moeilijk. Als je al altijd een iPhone hebt gehad, zou ik ook bij iPhone blijven. Ik heb zelf ook even getwijfeld om over te schakelen naar een Samsung Galaxy Note 8 (die ik reeds heb en gebruik voor zakelijke dingen), maar heb dit uiteindelijk niet gedaan, puur omdat ik iPhone gewoon ben. Apple-gebruikers gaan altijd zeggen dat iOS het makkelijkste is, Android gebruikers gaan zeggen dat Android makkelijker is. Dit is een persoonlijke keuze, als je al altijd met Android werkt is dat uiteraard het makkelijkste voor jou, omgekeerd hetzelfde. De discussie die jullie altijd hebben tussen Apple en Samsung // Android-toestellen is écht dikke bullshit.

Om tussen iOS en Android ook even enkele feiten op tafel te leggen:

Stelling 1: De Samsung Galaxy s8 heeft 4GB ram en de iPhone X heeft maar 3GB ram, dus de S8 is beter.
In theorie: Geen woord van waar. Android heeft veel meer RAM nodig om 'smooth' te kunnen draaien terwijl iOS een lightweight OS is die bijna geen RAM nodig heeft, vergelijk dit met Windows en Linux, maar dan wel op een ander niveau uiteraard.

Stelling 2: Gaming op een Samsung-toestel is veel beter dan op een iPhone
In theorie: Nope, tot heden is Apple nog steeds de beste producent van smartphone-processoren. Het verschilt niet veel, maar de iPhone gaat Samsung tot de dag van vandaag nog steeds inhalen op dit vlak, ook met de momentele geruchten omtrent de specificaties van de S9, heeft de iPhone X een betere processor, dit komt ook puur door het feit dat Apple al altijd heel veel aandacht besteedt aan hun zelfgemaakte processoren, en ze zijn er goed in.

Ik ben geen Apple-fanboy, maar wat ik hier opnoem zijn pure feiten die bewezen zijn a.d.h.v. tests en benchmarks.
Samsung && Android heeft/hebben haar/hun eigen sterke punten, zoals een meer uitgebreide software die veel meer mogelijkheden heeft dan iOS, maar Apple heeft ook haar sterke punten.
Beide fabrikanten zijn in de realiteit goed. De ene is gewoon wat beter dan de andere op bepaalde vlakken.
Dit bericht is geliked door:
  • Rmkr (02-13-2018)

Reageer

Leden die dit momenteel bekijken: 1 gast(en)