Welkom gast! Aanmelden Registreren

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MODS toevoegen op minecraft

Verwelkomen
Vandaag ga ik jullie leren hoe je mods toevoegd in Minecraft.
Deze tutorial is ook nodig voor mijn tutorial in de maak, over hoe je zelf mods kan maken voor Minecraft met Modloader.

Stap 1: Download de mod
De mod is in de meeste gevallen een .rar-bestand, waar allemaal .class bestanden instaan. Er zijn ook geavanceerdere mods, maar daar staat meestal een tutorial bij hoe je die kan installeren. Ook staat er dat je Modloader nodig hebt. Die download je hier: http://*****/1849S

Stap 2: minecraft.jar
Deze bestanden moet je in je Minecraft.jar zetten. Die haalt hij ook op met Force Update.
Waar kan ik hem dan vinden, Thierry? Dat gaan we eens vertellen.

Mac
Aangezien sommigen ook gebruiken van een Apple computer, is dit wel handig:
1# - Open je libary
2# - Ga naar Application Support
3# - Ga naar het mapje .minecraft
4# - Open bin

Windows
1# - Open je bibliotheek. Het maakt niet uit welke.
2# - Typ bovenin, waar je kan zien waar je ongeveer zit, dit in: %appdata%
Alleen dat.
3# - Open .minecraft
4# - Open bin

Daar zie je dus Minecraft.jar. Die moet je openen met WinRar of iets anders voor .rarbestanden.
Als je zover bent, en het bestand is geopend als een .rar bestand, verwijder je eerst "META-INF". Dat is een soort beveiliging tegen edits enzo..

Stap 3: Overplaatsen
Open nu het bestand dat je net hebt gedownload. Niet de mod zelf, maar Modloader. Alles wat daarin staat, zet je gewoon simpel in het minecraft.jar bestandje. Je kan het gewoon slepen als je ze naast elkaar zet. Als je dit hebt gedaan met Modloader, dan kan je alle bestanden van de mods er gewoon ingooien op de zelfde manier als Modloader. Ik raar wel aan om telkens een backup te doen. Mocht je iets verkeerd doen, dan wil Minecraft nog wel eens crashen.

Einde
Bedankt voor het lezen, en veel plezier met de mods. Om te kijken of de mods werken, zou ik TooManyItems erop zetten. Dan heb je dus een lijstje met alle blokken en misc die in Minecraft tevinden zijn.

Succes Bigsmile

Bedankt, erg handig!
P.s. Topic verplaatst naar: MMORPG Ontwikkelingen > MineCraft > MineCraft Tutorials.

Ik ben nu eigenlijk NOOB, maar wat is Minecraft?

(28-11-2012, 17:30)Jojo schreef: Ik ben nu eigenlijk NOOB, maar wat is Minecraft?
Bij Minecraft moet je je eigen wereld bouwen met blokken...

En... dat kan je op Internet zetten?

wie kan mij helpen met eigen minecraft server?

Leden die dit momenteel bekijken: 1 gast(en)