Welkom gast! Aanmelden Registreren

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Leuk ideetje!
Rainbow 
Beste lezers!

Ik heb een geweldig idee! Ik wil graag een grappige site. En ik heb een geweldig idee in mijn hoofd! Ik wil een site die als je op F5 drukt een andere tekst laat zien... Zoiets :

Spoiler (Weergeven)

Dit is van een andere site... Maar ik wil dus andere leuke tekst erop met een ander design. Weet jij een code die je kan gebruiken? Ik zou het liefst een database aanmaken met heel, heel, heel veel leuke woorden. Zodat de kans dat je dezelfde krijgt 0,01% is! Weet jij nou een code dat hij dus een willekeurig woord uit je database haalt en die laat zien. Zou je dan de code even willen plakken in een reactie? Alvast bedankt Angel!

Cntrl+u en je hebt broncode... Wink

Ik speel geen retros; security advisor.

Dat is echt makkelijk, een random script Bigsmile.

Je kan het bijvoorbeeld met Header('refresh: top.php'); Ik noem maar een richting.

(27-11-2012, 21:20)Sir.Schiz0ide schreef: Je kan het bijvoorbeeld met Header('refresh: top.php'); Ik noem maar een richting.

Ik bedoel het anders... Ga anders naar deze site : jebentzelfeen.nl Dan zie je precies wat ik bedoel. Als je op F5 drukt krijg je steeds een andere leuke tekst. Ik wil dit een soort van hetzelfde doen. Je weet vast wel hoe je dit moet doen.

Edit :

Ik bedoel dus dat de tekst ELKE keer verandert en er dus een willekeurige nieuwe tekst komt te staan uit de database.

(27-11-2012, 21:18)trukker1998 schreef: Dat is echt makkelijk, een random script Bigsmile.

Plaats dan wel even de code ;-)

Die maak ik voor je over een aantal minuten staat hier de code.

[php]<?php
$Qrandomwoordjes = mysql_query("SELECT * FROM `tabelmetdewoorden` ORDER BY rand(); LIMIT 1"); // LIMIT 1 is hoeveel rijen opgehaald moeten worden.

echo $Qrandomwoordjes;
?>

Voeg zelf door [php]<?php include ("config.php"); ?>

En dan nog een database, en klaar Bigsmile.

(29-11-2012, 18:37)Jeroendedoem schreef: Die maak ik voor je over een aantal minuten staat hier de code.

Dankje... Dit waardeer ik zeer ! Bigsmile

Wat Jeroen zei:
PHP-code:
[php]
<?
php include ("config.php"); ?>
<?php
$Qrandomwoordjes 
mysql_query("SELECT * FROM `tabelmetdewoorden` ORDER BY rand(); LIMIT 1");
echo 
$Qrandomwoordjes;
?>
Je maakt dan een tabel aan die tabelmetdewoorden noemt en maakt daar zinnen aan.
kippetje

(29-11-2012, 18:49)Æ’astâ„¢ schreef: Wat Jeroen zei:
PHP-code:
[php]
<?
php include ("config.php"); ?>
<?php
$Qrandomwoordjes 
mysql_query("SELECT * FROM `tabelmetdewoorden` ORDER BY rand(); LIMIT 1");
echo 
$Qrandomwoordjes;
?>
Je maakt dan een tabel aan die tabelmetdewoorden noemt en maakt daar zinnen aan.

Dankjewel!

Als er fouten zijn laat me maar wat weten! Succes met je site, leuk idee. Tounge

Leden die dit momenteel bekijken: 1 gast(en)