Welkom gast! Aanmelden Registreren

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Internal of external SSD (iMac)
(03-09-2018, 22:46)Mike schreef:
(03-09-2018, 22:36)Rajeck schreef:
(03-09-2018, 22:30)Mike schreef: Mijn externe SSD zat over USB 3.0 maar ik merkte geen verschil in snelheid.Ik kan niet 100% garanderen dat er geen verschil is maar mij is in ieder geval niks opgevallen.

Hmm, nee snap ik. Die ik wil gaan halen werkt via Thunderbolt, dus in theorie zal ie sneller moeten zijn dan.. hahah
Had je ook geen problemen met programmas openen, runnen, etc? Allemaal gewoon dezelfde snelheid als je interne SSD?

Ik had geen problemen met het openen of installeren van programma's of games. Ik vond geen merkbare verschillen in het openen van programma's als Photoshop en dergelijke. Alleen als mijn USB poort me ook maar een halve seconde in de steek liet was ik alles waar ik op dat moment mee bezig was wel gewoon kwijt.

Jaa dat snap ik. Thanks!

(03-09-2018, 22:46)Scanda schreef: Ik zou dan zeker gaan voor een externe SSD. Moet je ook eerlijk zeggen dat ik op m'n iMac (1TB fusion drive) nooit problemen heb gehad met de snelheid. Zeker gewoon een top ding. Ik zeg dus gewoon externe SSD.

Alright, waarschijnlijk ga ik dat dan ook doen. Bedankt!

(03-09-2018, 23:57)tinxian schreef: Als ik jou was zal ik even wachten op de keynote. Misschien dat dit jaar nieuwe Imacs uitkomen en misschien upgraden naar 16 gb ram

Jaa, dat sowieso hoor haha. Voordat ik het geld eenmaal bij elkaar heb..
Ik ga hem waarschijnlijk zelf upgraden naar 16GB ram, de update van Apple zelf is veeeeelste duur haha.

(04-09-2018, 08:53)Beau schreef: Persoonlijk zou ik gaan voor de interne SSD.

Hmm, das dan wel gelijk €250 duurder en de opslag gaat van 1TB naar 256GB.. haha.
Daarom twijfel ik n beetje.

(04-09-2018, 09:05)Arne schreef: Als je wilt gaan dualbooten met Windows is 256GB te weinig.

In principe is een Fusion Drive goed genoeg. Een Fusion Drive doet het volgende:
Een Fusion Drive combineert een harde schijf en SSD in één opslagruimte. Hierbij houdt het besturingssysteem (OS X // MacOS) automatisch bij welke applicaties/software en documenten het meest gebruikt worden. Deze komen automatisch op de SSD te staan. Data die juist minder gebruikt wordt, blijft op de harde schijf.

Hieruit kan je dus concluderen dat een Fusion Drive voor jou genoeg is. Ik heb zelf een iMac 27" met 2TB aan Fusion Drive en het nieuwe MacBook Pro 15" model met 512GB SSD, ik merk vrijwel geen verschil.
Tip: upgrade achteraf naar 16GB RAM.

Hopelijk heb je hiermee de uitleg die je nodig had, anders hoor ik het wel Tounge

Groet,

Arne

Alright, heel erg bedankt!
Ik ga wss idd de Fusion Drive nemen, is denk ik toch het beste, haha.
Ik ga inderdaad achteraf upgraden naar 16GB RAM. De upgrade bij Apple is veelste duur.. haha.

hey
[Afbeelding: kuF5Q]

Reageer

Leden die dit momenteel bekijken: 1 gast(en)