Welkom gast! Aanmelden Registreren

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hou je computer veilig.

Beste Retronetters,

Het komt vaak voor dat iemand zegt: 'Ik hack je computer'.
Waarschijnlijk doen ze dit alleen maar om je bang te maken maar het is toch wel fijn dat je er een gerust gevoel bij neer kan leggen. Daarom raad ik aan een goeie virusscanner te downloaden en nog beter, te kopen.

Waarom kopen?
Als je een licentie koopt, is hij meestal beter dan een gratis versie. Een voorbeeld is die van AVG, eerst had ik de betaalde maar de licentie verliep. Toen heb ik de gratis versie gedownload en nu scant hij bijna niets meer.

Waar moet ik op letten?
Ten eerste, let erop dat je virusscanner altijd aanstaat. Als iemand vraagt hem uit te zetten vraag dan hoezo en doe het pas als je hem vertrouwd en weet wat hij gaat doen.
Ten tweede, vul nooit je wachtwoord/pincode in als je niet weet waar het voor is. Er komen regelmatig mailtjes van vreemde mensen die je pincode willen hebben en ze zeggen dat ze van de bank zijn. Een bank vraagt NOOIT via de mail je pincode. Dit heet phising.
En ten derde, download nooit dingen die je niet vertrouwd. En als je het persé wilt scan eerst eens met je virusscanner erdoorheen, zodat je weet of er virussen inzitten.

Kan mijn computer gehackt worden?
Alles is mogelijk, maar dat je computer gehackt word zonder dat je iets download is minimaal. Alleen 'echte' hackers zouden het kunnen maar hun gebruiken de hacks niet zomaar.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben en voel je vrij om op het 'hartje' te klikken!

Met vriendelijke groet,
Teun! Happysmile

Erg mooi gedaan maar een aantal opmerkingen.
De titel is fout; het moet zijn Houd je computer veilig.
Een betaalde antivirus is niet persee nodig, MSE is een zeer goede gratis oplossing, net zoals Avast Free, je moet ze gwn goed instellen. Wink

Ik speel geen retros; security advisor.

Ik zelf gebruik Avira als virus scanner ;p scan elke week met avira ,MalwareBytes anti malware en antispy zooi. Maar je gezonde verstand is de beste antivirus. download en klik geen dingen aan wat je NIET vertrouwt.

Goeie tut.
[Afbeelding: 22t3Eyl.png]

Hoe houd je je computer veilig in 3 stappen.
Stap 1: Windows verwijderen.
Stap 2: Linux installeren.
Stap 3: sudo apt-get update && apt-get upgrade
Stap 4: Profit!

Even zonder gekheid, mooie post, zullen de leden zeker wat aan hebbenHappysmile

(18-11-2012, 16:38)Mαdηeѕѕ™ schreef: Ik zelf gebruik Avira als virus scanner ;p scan elke week met avira ,MalwareBytes anti malware en antispy zooi. Maar je gezonde verstand is de beste antivirus. download en klik geen dingen aan wat je NIET vertrouwt.

Goeie tut.
Heb je betaalde versie van Mbam?
(18-11-2012, 16:39)Snorlax schreef: Hoe houd je je computer veilig in 3 stappen.
Stap 1: Windows verwijderen.
Stap 2: Linux installeren.
Stap 3: sudo apt-get update && apt-get upgrade
Stap 4: Profit!

Even zonder gekheid, mooie post, zullen de leden zeker wat aan hebbenHappysmile
Whaha, nice.

Quote Ja, maar ik heb hem uitstaan omdat het anders alles blockt. xD

(18-11-2012, 16:41)Mαdηeѕѕ™ schreef: Quote Ja, maar ik heb hem uitstaan omdat het anders alles blockt. xD

Wat blockt ie dan precies?

voornamelijke website's en dan kan ik er ook gewoon een poos niet meer op. en verder gebruik ik hem als scanner, heb alle vertrouwen in avira >.>

(18-11-2012, 16:48)Mαdηeѕѕ™ schreef: voornamelijke website's en dan kan ik er ook gewoon een poos niet meer op. en verder gebruik ik hem als scanner, heb alle vertrouwen in avira >.>

Ik gebruik de realtime bescherming ook, probleemloos.

Mooie post man, thx

Leden die dit momenteel bekijken: 1 gast(en)