Welkom gast! Aanmelden Registreren

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoe maak je een Tekkit Server
Bug 

[hide]Ik zit pas sinds gisteren op retronet, heb wel eerder een account gehad maar die geldt nu niet meer (op *****). Dus ik begin even met een TuT waar je Tekkit krijgt + hoe je een server maakt + de laatste build te krijgen in tekkit

1) Nodig: Gekocht minecraft account.
2)Site: Alleen geregistreerde leden kunnen deze link zien. Registreer of log in om te bekijken.

1 . Alleen geregistreerde leden kunnen deze link zien. Registreer of log in om te bekijken. voor tekkit te downloaden (als je die nog niet hebt)
2. Als je dat hebt gedaan dan open je de TechnicLauncher je drukt op 'Options' en kiest bij select modpack build de development build. het kan zijn dat het niet werkt wanneer je hem wil updaten, dan moet je de TechnicLauncher opnieuw opstarten, dan werkt hij wel met updaten.

3. Ga naar Alleen geregistreerde leden kunnen deze link zien. Registreer of log in om te bekijken. en druk op download the Tekkit Server.

4. Je opent het bestand 'launch.bat' Als het niet werkt, plak je de volgende code in je launch bestand, dit doe je rechtermuisknop -> bewerken.
32 Bit systeem? doe (x86) weg.
java 6? doe jre7 weg en typ jre6

PHP-code:
@ECHO OFF
SET BINDIR
=%~dp0
CD 
/"%BINDIR%"
"%ProgramFiles(x86)%\Java\jre7\bin\java.exe" 
-Xmx1024M -Xms1024M -jar Tekkit.jar
PAUSE 

Start de server dan en dan werkt hij met opstarten.

5. Portforward:
je drukt op ctrl+r en typt in 'cmd' en dan op enter, dan typ je in 'ipconfig' en dan zoek je je eigen netwerkverbinding (is meestal met een standaardgateway met 192.168...) typ je de standaardgateway IP in, log je in met je router, dit is meestal admin admin of ziggo password, als 1 van deze 2 niet werken typ je op google je (routernaam)wachtwoord.

Als je in de standaardgateway bent, ga je naar het tabblad: Forwarding.

Service Port: 25565
Internal Port: 25565
IP Address: bij de cmd moet je daar je Ipv4 Adress invullen.
Protocol: TCP
Status: Enabled

Wanneer je dat gedaan hebt ga je je Ipv4 Adress ook invullen in je server.properties (in je server map).

Wanneer je dat gedaan hebt kan je je server starten, je gaat naar
Alleen geregistreerde leden kunnen deze link zien. Registreer of log in om te bekijken. en daarmee JOIN je in je server

Als je wil dat iedereen erin wilt (dus ook mensen met cracked minecraft) dan change je dit in je server.properties:
PHP-code:
online mode false 
-!-> Je moet hem gewoon dus op false zetten <---

En je Tekkit Server is klaar Happysmile
![/hide]

THANKS ggggggggggggggggggggggggg

(04-12-2012, 19:55)iSapphire schreef: THANKS ggggggggggggggggggggggggg

Alsjeblieft, ik doe het graag

Succes met die bedank x.x

Dankje! Ik heb dit ook nog erbij gezet voor het geval dat iemand dat heeft bij de code
PHP-code:
32 Bit systeemdoe (x86weg.
java 6doe jre7 weg en typ jre6 

Thx echt nice!!!!!!

Wil je me helpen via join.me ?

Leuk, Happysmile.. Bedankt! Happysmile

(07-12-2012, 17:54)javed schreef: Wil je me helpen via join.me ?

ok stuur maar link via pb

Bekijk mijn post, nu heb je geen gekochte minecraft meer nodig.
Ik heb de cracked ;D staat nu onder minecraft releases.

Leden die dit momenteel bekijken: 1 gast(en)