Welkom gast! Aanmelden Registreren

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Custom- & Stockroms
Hey Retronet,

er zijn op dit gebied weinig topics dus ik zal de eerste maar maken en dat is gelijk informatie over welke soort roms er zijn.

Wat zijn roms?
Roms kun je zien als een software waar jou mobiel op draait. Dit noem je ook wel firmware. Dit houd ook wel in welke versie van android je bijvoorbeeld hebt.

Hier is een lijstje met welke soort androids je hebt. We beginnen vanaf 2.3.x (x is een cijfer tussen 1 en 9, het betekent overigens niet dat er ook 9 zijn).

- 2.3.x - gingerbread
- 4.0.x - ICS (Ice Cream Sandwich)
- 4.1.x - Jelly Bean

Nu we begrijpen wat roms zijn. We kunnen de roms in 2 soorten onderscheiden. stock roms en custom roms.

Wat zijn stock roms?
We kennen allemaal android. Maar dat is niet waar het om draait. Hier gaat het om het feit dat deze android versie op deze unieke telefoon werkt. Hiet wordt dit door de uitgever van de telefoon gedaan. Dit is dus officieel dit betekent dat alles werkt en er dus geen bugs zijn.

Wat zijn custom roms?
Je kunt het zelf al raden. Custom staat in het engels voor zelf gemaakt. Dit betekent dat het dus niet door de uitgever van de telefoon is gemaakt en het dus niet officieel is. Het kan dus zijn dat niet alles werkt en dat er nog wat bugs in zitten.

Ik hoop dat jullie nu snappen hoe dit in elkaar zit. Als laatste wil ik zeggen dat je roms die voor anders telefoons zijn gemaakt niet op je eigen moet installeren! Dat kan je telefoon bricken (zorgen dat je telefoon niet meer werkt). In een ander topic zal ik uitleggen hoe je dit installeert.

Bedankt voor het lezen!
Hoi

Mooie Topic, +1

Leden die dit momenteel bekijken: 1 gast(en)